Apel la candidaturi: Bursele André Scrima 2021/2022

Centrul de Cercetare Ecumenică Sibiu oferă pentru anul universitar 2021/2022 burse cercetătorilor doctoranzi și celor care au obținut titlul de doctor în teologie, dar și din spectrul mai larg al disciplinelor umaniste (filosofie, filologie, istorie etc).

Conferința internațională „Frontiere, migrație, diaspora” (7 – 9 octombrie 2021, Online)

Departamentul de Studii Românești de la Facultatea de Litere, Istorie și Teologie a Universității de Vest din Timișoara organizează în colaborare cu Centrul de studii românești al Facultății de Litere de la Universitatea din București cea de-a șasea Conferință internațională (CISR 6) cu tema Frontiere, migrație, diaspora, care va avea loc în 7 – 9 octombrie 2021, online.

De la inventarea pensiei literare până la apariția discursului asupra protecționismului literar / dreptului de autor

Vineri, 5 martie 2021, ora 18.00, Centrul de Filologie Modernă al Universității Babeș-Bolyai (FiM) vă invită la cea de-a treia întâlnire G19 pe Zoom, în cadrul căreia conf. dr. habil. Levente T. Szabó (NEC Alumnus) va susține conferința intitulată De la inventarea pensiei literare până la apariția discursului asupra protecționismului literar / dreptului de autor. O nouă istorie socială a profesionalizării literare maghiare în secolul al 19-lea.

CfA: NIAS Individual Fellowships (Deadline 15 March 2021)

The Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Sciences (NIAS-KNAW) is looking for scholars who would like to spend 5 or 10 months in 2022/23 at the institute to work on their own curiosity-driven research project, and get inspired by our interdisciplinary, collaborative community of scholars, artists, writers and journalists.

CfP: Sacred Spaces in Motion (Deadline: 1 May 2021)

Review of Ecumenical Studies (RES), Sibiu calls for papers that deal with (but will be not be limited to) questions such as: How do sacred buildings reflect the interferences of the political with the religious? What are the legal and theological bases for the (re)conversion of churches into mosques and of mosques into churches? To what extent and what foreseeable consequences building, decommissioning, repurposing, or converting religious spaces represent a form of domination and exclusion?